Loading posts...
  • Ohlédnutí, první

    Již rok a půl fotografujeme černobílou Prahu panoramatickou. Máme v archivu přes 2000 fotografií, které jsme prošli a připravili první verzi naší knihy.

  • Jak na jitrnice z mobilu

    Kdo nás pravidelně sleduje na Facebooku ví, že občas zveřejníme fotku „právě teď jsme tady a zrovna fotíme tohle…“. Je jasné, že fotka nemůže být tak rychle z filmu ve fotoaparátu. Jak to tedy je?

  • Ve stopách J. Sudka – Čertovka

    Dnes vás zavedeme na jedno z tajemných pražských míst – Čertovku, která korytem odděluje Kampu od ostatních částí Malé Strany. Jak dopadlo srovnání po 60 letech a proč je Čertovka nazývána rájem filmařů?

  • Noblex 150 PRO

    Noblex 150 – když je kinofilm malý

    Nic není dost velké. Tímto heslem jsme se řídili, když jsme si pořizovali Noblex 150 PRO, panoramatický fotoaparát na svitkový film. I tímto přístrojem vznikají naše černobílé panoramatické fotografie Prahy.

  • Témata nám zrají jako víno

    Při fotografování Prahy Panoramatické postupně krystalizují témata do kterých fotografie řadíme. Před více než rokem jsme s Petrem začínali úplně od nuly. Okouzleni Vltavou a Hradem…

  • Ze zákulisí – vybíráme fotky

    Po půlročním fotografickém snažení jsme se s Michalem potkali a pustili se do výběru fotografií pro knihu i náš web. Jak to celé vypadalo ukáže následující fotoreportáž.

  • Ve stopách J. Sudka – Pražský hrad

    Pražský hrad byl v Praze pro Josefa Sudka jedním ze středobodů zájmu. Fotografoval ho jako siluetu z nábřeží Vltavy i jeho nádvoří přímo v areálu. Jak vypadá srovnání po šedesáti letech?

  • Představujeme – fotograf Antonín Kostka

    Po Josefu Koňaříkovi představujeme dalšího moravského fotografa Antonína Kostku, který už více než čtyřicet let hledá fotografické motivy na pomezí Moravy a Slovenska…

  • Žijeme v době filmu zaslíbené

    Focení na film nebylo nikdy dostupnější. Nevěříte? Porovnali jsme ceny našich oblíbených fotomateriálů s dobou, kdy začal nástup digitální fotografie. A výsledek nás překvapil.

  • PhotoExif aneb jak a kde jsme fotografovali

    Pečlivější autoři chtějí mít pořádek ve svém archivu fotografií. Pokud fotíme na filmy a skenujeme do počítače, je možné digitální archiv rozšířit o informace typu expoziční údaje nebo místo snímání…